pátek 20. července 2012

Malý žlutý zmrd

Kdo mi prozradí tajemství proč je lépe zapamatovatelné když řeknu: "A teď slyšíte toho malého žlutého zmrda s citronovou hlavičkou." než: "A teď slyšíte toho strnada obecného."?

Přízvisko 'malý žlutý zmrd' dostal chudák strnad obecný při opakovaném zápočtu ze zoologie obratlovců, kdy poprvé jsem trochu zazmatkovala u hus, ale podruhé jsem prostě a jednoduše vyhořela na strnadech a to dosti tragickým způsobem a toto pojmenování mi decentně vyklouzlo před vyučujícím. A už mu to tak trochu zůstalo. A pokud posluchačstvo si není schopno zapamatovat 'strnad obecný' či mě nějakým způsobem vykolejí, tak automaticky přejdu na kódové označení, které si samozřejmě všichni zapamatují.

Až jednou budu učit, tak z toho budou mít moji studentíci a žáčci radost.



A aby bylo jasno, strnad obecný není ledajaký pták, ale pták roku 2011 a běží velký projekt ohledně strnadích nářečí. Více na stránkách www.strnadi.cz!

Žádné komentáře:

Okomentovat